23. ŚAVASANA

Pamiętaj aby każdą praktykę kończyć relaksem! Kompletny relaks nie tylko rozluźnia ciało ale także regeneruje, usuwa zmęczenie i utrwala efekty praktyki.
Do skutecznego relaksu przygotuj: podparcie pod kręgosłup ułożone z dwóch koców – jeden podpierający plecy, drugi - szyję i głowę.

Obrazek

Sposób wykonania:

  • usiądź na macie przed kocem,
  • wyprostuj nogi i ustaw dokładnie w osi kręgosłupa,
  • rozszerz stopy na szerokość bioder,
  • ułóż równo plecy na kocu, zwróć uwagę aby nie było napięcia w dole pleców,
  • rękoma wyciągnij tył głowy i szyi, ułóż głowę dokładnie w osi kręgosłupa,
  • koc powinien podpierać głowę i szyję w taki sposób aby głowa nie odchylała się do tyłu,
  • naciskając łokciami na podłogę rozpłaszcz łopatki na kocu i rozluźnij ręce po bokach tułowia,
  • rozluźnij całkowicie nogi,
  • puść stopy swobodnie na bok, rozluźnij ręce i dłonie,

Obrazek

  • z wydechem rozluźnij zupełnie całe ciało,
  • puść ciało swobodnie, niech spoczywa pasywne,
  • umysł pozostaje uważny i czujny – nie trać kontaktu z otoczeniem ale przede wszystkim obserwuj swoje ciało i oddech, uwagę kieruj do wnętrza,


Efekty wykonywania pozycji:

- usuwa zmęczenie,
- rozwija świadomość ciała,
- regeneruje i odświeża organizm,
- wycisza umysł.

Aktualności
ABC Jogi |  Nauczyciele |  Joga Żoliborz |  Joga Politechnika |  Wyjazdy |  Kontakt |  Polityka Cookies