9. ARDHA UTTANASANA - PÓŁUTTANASANA - INTENSYWNE ROZCIĄGANIE- wersja uproszczona.

Obrazek

Regularne wykonywanie tej asany:

- otwiera tyły nóg,
- koryguje pracę stóp,
- wzmacnia barki,
- wzmacnia mięśnie pleców (doskonała pozycja dla osób borykających się z dolegliwościami pleców).


Sposób wykonania:

  • stań przy drabinkach lub ścianie i ustaw stopy równoległe do siebie,
  • ustaw nogi na szerokość bioder,
  • odepchnij się dłońmi od ściany i pchnij zdecydowanie uda w tył, podciągnij rzepki kolan do góry,
  • trzymaj nogi całkowicie proste,
  • plecy wyprostowane – kręgosłup schowany - zassany do środka pleców,
  • ręce wyprostowane –odpychając się od ściany i pchając uda w tył i górę – wydłuż kręgosłup,
  • trzymaj długie i szerokie plecy a barki z dala od uszu,
  • oddychaj swobodnie, utrzymuj plecy proste,
  • stopy dokładnie równoległe, a nogi rozstawione na szerokość bioder,
  • przez cały czas utrzymuj wyprostowane nogi a rzepki kolan w górze.
Aktualności
ABC Jogi |  Nauczyciele |  Joga Żoliborz |  Joga Politechnika |  Wyjazdy |  Kontakt |  Polityka Cookies