8. UTTHITA PARŚVAKONASANA- pozycja rozpostartego kąta.

Obrazek

Co daje ta asana?:

- odchudza okolice talii i bioder,
- pomaga w trawieniu, uśmierza bóle kulszowe i artretyczne,
- wzmacnia nogi i biodra,
- otwiera górną część klatki piersiowej i biodra,
- daje poczucie przestrzeni i stabilności.

Sposób wykonania:

  • stań w tadasanie,
  • wdech i z wydechem skok do utthita hasta padasany,
  • trzymaj stopy pod nadgarstkami,
  • skręć lewą stopę nieznacznie do środka a prawą nogę o 90 stopni na zewnątrz,
  • na wdechu unieś mostek w górę, z wydechem zegnij prawą nogę do kąta prostego z kostką, udo utrzymuj równolegle do podłogi,
  • lewa noga prosta a stopa dociśnięta do podłogi,
  • na wdechu wyciągnij prawą rękę w bok i w górę, z wydechem wyciągając prawy bok tułowia - oprzyj opuszki palców dłoni na podłodze po zewnętrznej stronie stopy,
  • sprawdź ustawienie nóg,
  • lewą rękę unieś pionowo do góry,
  • odpychając się od lewej pięty - wyciągnij cały lewy bok tułowia,
  • odpychając się palcami prawej dłoni od podłogi - wyciągnij mostek do góry,
  • skręć klatkę piersiową, dłoń do podłogi i szerokim łukiem wyciągnij rękę za głową,
  • łopatki zassij do środka pleców i rozszerz klatkę piersiową,
  • maksymalnie wyciągnij cały bok tułowia - od pięty tylnej nogi do czubków palców lewej ręki,
  • niech tylna strona ciała pozostaje w jednej płaszczyźnie,
  • skręć klatkę piersiową,
  • prawe kolano naciska na prawy łokieć, łokieć naciska na kolano,
  • oddychaj swobodnie,
  • skręć głowę i popatrz przed lewym ramieniem na sufit,
  • aby wyjść z pozycji na wdechu podnieś się do góry i z wydechem zeskok.

Druga strona:

  • skręć prawą stopę nieznacznie do środka a lewą o 90 stopni na zewnątrz,
  • wdech i mostek w górę, z wydechem przenieś czubki palców dłoni po zewnętrznej stronie lewej stopy wyciągając lewy bok tułowia,
  • prawą rękę trzymaj pionowo do góry, prawą nogę całkowicie wyprostowaną ze stopą dociśniętą do podłogi,
  • skręć klatkę piersiowa i na wdechu szerokim łukiem przenieś prawą rękę za głowę – wyciągnij czubki palców dłoni,
  • jeśli nie jesteś w stanie zejść do kąta prostego w nodze zgiętej, to podeprzyj się na klocku,
  • połóż klocek dokładnie obok zewnętrznej kostki,
  • kolano naciska na łokieć – łokieć na kolano,
  • jeśli odczuwasz ból szyi - opuść głowę w dół,
  • aby wyjść z pozycji - na wdechu podnieś się do góry i z wydechem tadasana
Aktualności
ABC Jogi |  Nauczyciele |  Joga Żoliborz |  Joga Politechnika |  Wyjazdy |  Kontakt |  Polityka Cookies